4 powody, dla których możesz doświadczać zmęczenia i braku energii

Czas czytania: 2 minuty
4 powody, dla których możesz doświadczać zmęczenia i braku energii

Ciągłe odczuwanie zmęczenia nie jest normalne. Jeśli tak, może to być pewny znak, że coś jest nie tak. Oczywiście zajęty życiem osobistym i zawodowym w połączeniu z późnymi nocami niewątpliwie przyczyni się do poczucia roztrzaskania i rozdrażnienia, ale ważne jest, aby przeczytać znaki ostrzegawcze i spróbować coś z tym zrobić.

Spróbuj dowiedzieć się, dlaczego jesteś zmęczony, a jeśli nie możesz pojąć przyczyny, nadszedł czas, aby przyjrzeć się bliżej swojej diecie, codziennym nawykom i czy w grze może występować poważniejszy problem.

Niedobór witamin

Witaminy i minerały odgrywają zasadniczą rolę w utrzymaniu przytomności i czujności. Jeśli brakuje ci niektórych, może to mieć negatywny wpływ na twoje szczęście i zdolność do życia.

Brać żelazo, na przykład. Kiedy nie masz wystarczającej ilości tego w swojej diecie, możesz stać się nadmiernie zmęczony, powolny, a nawet rozwinąć niedokrwistość. Niedokrwistość jest wynikiem braku wystarczającej liczby czerwonych krwinek niosących hemoglobinę do transportu tlenu do organizmu.

Kiedy twoje ciało jest z tego powodu pozbawione tlenu, nie może normalnie funkcjonować i możesz doświadczyć innych objawów, takich jak blada skóra, bóle głowy, nudności, duszność i zawroty głowy.

Jeśli nie jesteś w stanie uzyskać odpowiedniej ilości witamin, których potrzebujesz z pożywienia, rozważ codzienne przyjmowanie wielu witamin, aby zapobiec zmęczeniu i brakowi energii.

Brak snu

Brak snu przez zalecane osiem godzin w nocy może spowodować, że poczujesz się zmęczony, ospały i nieostry. Sen odgrywa ogromną rolę w utrzymaniu poznawczy funkcja, zdolność twojego organu do naprawy i odmłodzenia, do naprawiania uszkodzeń tkanek, wzrostu mięśni, jak również do regulacji różnych hormonów i zapewnienia, że układ odpornościowy organizmu może działać jak najlepiej.

Aby cieszyć się lepszą jakością snu w nocy, staraj się unikać picia alkoholu wcześniej. Alkohol może zakłócić poziom hormonów w organizmie i prowadzić do zaburzeń snu. Staraj się także odpowiednio rozluźnić przed wejściem do łóżka, czytając, pozostając z dala od telefonu i wchodząc do ciepłej kąpieli.

Zła dieta

Jeśli żyjesz z fast foodów i napojów gazowanych, poważnie zagrażasz zdrowiu. Zła dieta może pozbawić organizm niezbędnych składników odżywczych i może gwałtownie obniżyć poziom energii, popęd i zdrowie zewnętrzne (słaba skóra, utrata masy ciała i przyrost masy ciała). Pamiętaj o porzuceniu tłustych, słonych i słodkich przetworów na rzecz sałatek z kurczaka, owoców i warzyw, tłustych ryb, orzechów i nasion oraz domowych posiłków.

Odwodnienie

Objawy odwodnienia mogą być bardzo nieprzyjemne i obejmować suchość w ustach, bóle głowy, zawroty głowy, suchą i popielatą skórę oraz zmęczenie, by wymienić tylko kilka. Zdumiewająco, 75% twojego ciała składa się z H2O, a twoje ciało traci wodę, kiedy oddychasz, pocisz się i oddajesz mocz.

Dlatego tak ważne jest, aby utrzymać ciało zaopatrzone w wodę i pić co najmniej dwa litry wody każdego dnia. Odwodnienie może mieć poważne konsekwencje i może być śmiertelne. Właśnie dlatego powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas gorącego dnia na zewnątrz, ćwicząc, a także mając skłonność do drgawek i złego stanu zdrowia.

Zostaw odpowiedź

Menu główne

Preferencje

  • Waluta
  • Język
  • Kraj dostawy
Menu główne

Witryny międzynarodowe