9 najlepszych suplementów i witamin dla kobiet powyżej 50

Czas czytania: 8 minuty
9 najlepszych suplementów i witamin dla kobiet powyżej 50

Pozyskanie składników odżywczych potrzebnych do zachowania zdrowia jest ważne w każdym wieku, a potrzeby naszych ciał zmieniają się z czasem. Wraz z wiekiem tworzymy mniej naturalnie występujących składników odżywczych, takich jak Koenzym Q10 (CoQ10)pozostawiając nam wypełnienie tych luk. [1] Plus, to dobry moment, aby dodać wsparcie również w innych obszarach, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś wapń aby nasze kości były silne suplementy pomagające utrzymać zdrowe stawy i więcej.

Twoje lata 50. to świetny czas, aby przyjrzeć się bliżej Twoim ogólnym potrzebom odnowy biologicznej i uwzględnić zdrowe dodatki do codziennej rutyny w celu zapewnienia dobrego samopoczucia w przyszłości. Oto nasze wybory ekspertów w suplementach dla kobiet w wieku 50 lat.

# 1 CoQ10 dla energii komórkowej i zdrowia serca

Twoje ciało wytwarza trochę CoQ10, ale produkcja spada wraz z wiekiem i niskim poziomem koenzymu Q10 powiązano z problemami sercowo-naczyniowymi. [1] CoQ10 odgrywa kluczową rolę w przekształcaniu żywności w energię.[1],[1]

Suplementy CoQ10 wspomagają układ sercowo-naczyniowy w wielu ważnych obszarach.[1], [2]Jest to również korzystne dla osób przyjmujących statyny, ponieważ CoQ10 może pomóc w zmniejszeniu związanego z mięsem działania statyn.[2]

Kupując suplement CoQ10, zauważysz, że dostępne są dwa rodzaje-ubichinol i ubichinon. Ubichinol jest aktywną formą CoQ10, a twoje ciało przekształca ubichinon w ubichinol. [2] Oba są świetnymi opcjami, ale niektórzy eksperci twierdzą, że młodsi ludzie mogą uzyskać więcej korzyści z ubichinonu, a starsi ludzie mogą czerpać więcej korzyści z ubichinolu, potencjalnie dlatego, że z wiekiem nasze ciała mogą utracić zdolność do wytwarzania ubichinolu z ubichinonu. [2]

# 2 Kurkuma dla poznawczego zdrowia i trawienia

Kurkuma i karotenoid w kurkumy znanej jako kurkumina, zawierają w sobie wiele korzyści zdrowotnych dla kobiet po 50. roku życia. poznawczy wsparcie promowania zdrowych stawów, krążenia, trawienia, skóry i innych. [3] Wiele z tych korzyści przypisuje się silnym działaniu przeciwutleniającym kurkuminy. [4]

Badania wykazały, że wysoko-wchłaniające suplementy z kurkuminą Theracurmin® może mieć pozytywny wpływ na pamięć, nastrój i uwagę. [5] A witaminy, minerały, przeciwutleniacze i fitochemikalia w kurkumie mają kojący wpływ na układ żołądkowo-jelitowy i zapewniają wsparcie dla trawienia. [3]

Przy tak wielu potencjalnych korzyściach, kurkuma jest oczywistym wyborem dla twojej rutyny wellness w latach 50-tych.

# 3 Wapń dla silnych kości i więcej

Czy wiesz, że twój cały szkielet jest wymieniany mniej więcej co dziesięć lat?[6] Aby to zrobić, twoje ciało wchłania stare kości, tworząc nowe, a jeśli nie masz dość wapń w twojej diecie, lub jeśli nie wchłaniasz wystarczająco dużo wapń z jedzenia, które jesz, twoje ciało może nie wytwarzać wystarczającej ilości silnej, nowej kości, której potrzebujesz, aby zachować zdrowie.[6]

Ogólnie rzecz biorąc, masa kostna lub gęstość kości mają tendencję do zmniejszania się wraz z wiekiem, zwłaszcza u kobiet po menopauzie, z powodu utraty wapń i inne minerały. [7]A spadek gęstości kości może uczynić nas bardziej podatnymi na urazy i inne problemy zdrowotne. [6] Dlatego tak ważne jest, aby mieć wystarczająco dużo wapń przez całe życie i jest to szczególnie ważne dla kobiet po pięćdziesiątce. Wapń jest również potrzebny do zdrowego funkcjonowania naszego serca, mięśni i nerwów. [8]

Spróbuj uzupełnić swoją dietę o wysoce absorbowalny suplement cytrynianu wapnia aby pomóc w budowaniu i wspieraniu mocnych kości w latach 50. i później, ale przy podejmowaniu wapń same suplementy mogą nie wystarczyć. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o ważnych składnikach odżywczych, które wpływają na wchłanianie Twojego ciała wapń.

# 4 Witamina D3 dla wchłaniania wapnia i funkcji odpornościowej

Eksperci zalecają branie suplementy witaminy D z wapniem bo witamina D odgrywa rolę wapń wchłanianie, dzięki czemu jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla optymalnego zdrowia kości. [9] Witamina D promuje oba wapń wchłanianie w jelitach i pomaga utrzymać odpowiednią wapń oraz poziomy fosforanów potrzebne do nowego wzrostu i przebudowy kości.[10]

Bez odpowiedniego witamina D poziomów nie wchłoniemy wystarczająco wapń z pożywienia, które spożywamy, więc ciało może zacząć przyjmować wapń z zapasów w naszych kościach, co osłabia kości i wpływa na przyszły rozwój kości. [8] Witamina D wspiera również funkcje odpornościowe, modulację wzrostu komórkowego i więcej. [10]

Pomimo wielu ważnych ról w utrzymaniu zdrowia, badania sugerują, że większość Amerykanów nie ma odpowiedniego poziomu witamina D. [11] Podtrzymaj poziomy dzięki suplement witaminy D3 co może być dwa razy bardziej skuteczne niż D2 w podnoszeniu twojego witamina D poziomy. [12]

# 5 Magnesium na stres i ogólny stan zdrowia

Magnesium jest kolejnym ważnym minerałem, który odgrywa ważną rolę wapń absorpcja, ale robi też o wiele więcej. W rzeczywistości magnesium bierze udział w setkach procesów w naszym organizmie, w tym w czynnościach mięśniowych i nerwowych, syntezie białek, produkcji energii i wielu innych. [13]

Magnez przyczynia się do strukturalnego rozwoju kości.[13] I jest zaangażowany w transport wapń i potas przez błony komórkowe, co jest niezbędne dla zdrowych impulsów nerwowych, skurczu mięśni i rytmu serca[13]

Magnesium po prostu nie jest opcjonalny, jeśli chodzi o wspieranie ogólnego samopoczucia. Wspomnieli o tym także niektórzy eksperci suplementy magnesium jako „oryginalna pigułka na chłód”, ponieważ oprócz wszystkich innych korzyści magnesium ma działanie uspokajające naprężenie-redukujący efekt korzystny zarówno dla ciała, jak i umysłu. [14]

Wypróbuj w a wysoce przyswajalna formuła chelatowanego Magnesiumlub nasz nowy Mellow Mag drink, który jest pysznym, orzeźwiającym i relaksującym sposobem na codzienny magnesium .

# 6 Kwasy tłuszczowe Omega-3 dla zdrowia mózgu i serca

Kwasy tłuszczowe omega-3 to dwa niezbędne kwasy tłuszczowe - kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) - pochodzenia morskiego i roślinnego, takie jak łosoś, tuńczyk, kryl i nasiona lnu. Te składniki odżywcze są tak ważne dla utrzymania zdrowia, jak starzeją się europejscy naukowcy, jeśli wszyscy powyżej 55 roku życia przyjmowali 1 gram omega-3 dziennie, Europa zaoszczędziłaby 12,9 miliarda euro (około 15 miliardów USD) na kosztach opieki zdrowotnej. [15]

Co robią kwasy tłuszczowe omega-3 dla twojego organizmu? Istnieje ponad tuzin opartych na naukowych podstawach omega-3, w tym następujące, które są doskonałymi kobietami w wieku 50 lat:

Zdrowie oczu: DHA jest strukturalną koniecznością dla zdrowych siatkówek[16]

Zdrowe serce: Kultury, które jedzą więcej pokarmów bogatych w kwasy omega-3, mają niższy wskaźnik problemów zdrowotnych serca, a badania przypisują to częściowo kwasom tłuszczowym omega-3[16]

Stawy i zdrowie kości: Naukowcy twierdzą, że kwasy omega-3 mogą się zwiększyć wapń poziom w kościach i przyczynia się do wzmocnienia kości, co również pomaga stawom, a także wspiera zdrowie stawów na inne sposoby[16]

Śpij lepiej: Niski poziom DHA wiąże się z problemami ze snem[16]

Pozytywny nastrój: Ludzie, którzy spożywają omega-3 regularnie generalnie czują się ogólnie bardziej pozytywnie [16]

Skóra: Wspiera zdrowe błony komórkowe skóry i działa przeciwstarzeniowo [16]

Suplementem omega-3, który prawdopodobnie najlepiej znasz, jest olej rybnyi jest to świetna opcja, ale są też inne opcje, takie jakOlej z krylalub naszOmega-3 na bazie roślin, który zdobył nagrodę Omega-3 Produkt roku 2018 odNutraIngredients USA.

Najlepszy suplement Omega-3, 2018 Omega-3 Produkt Roku

# 7 B-Complex Witaminy dla energii i dobrego samopoczucia

Witaminy z grupy B działają razem, wspierając wiele funkcji życiowych organizmu, w tym produkcję energii, zdrowie komórkowe, wspieranie rozwoju czerwonych krwinek, zdrowego funkcjonowania mózgu, trawienia, funkcji nerwów, hormonów, układu sercowo-naczyniowego i napięcia mięśniowego. [17]

Jeśli wszystkie powyższe korzyści są niewystarczające, pomyśl, że nawet łagodne witamina B12 niedobór może narazić nas na ryzyko rozwoju poznawczy problemy zdrowotne w miarę starzenia się. [18] Witamina b12 jest niezbędna do optymalnego funkcjonowania mózgu, a ponieważ możemy mieć problemy z wchłanianiem witaminy B12 z pożywienia, gdy się starzejemy Instytuty medycyny zalecił, aby większość dorosłych powyżej 50 roku życia otrzymała ich witamina B12 z dodatków lub wzbogaconej żywności. [19]

# 8 Siarczan glukozaminy dla zdrowych stawów

Być może nie masz problemów ze zdrowiem stawów w wieku 50 lat, ale teraz jest czas na dodanie opieki nad stawami do rutyny, aby pomóc utrzymać stawy w zdrowiu z wiekiem. Z biegiem czasu naturalna amortyzacja stawów psuje się i ważne jest, aby wyprzedzić ten problem. [7] Badania wykazały, że siarczan glukozaminy może spowolnić naturalny rozkład amortyzacji stawów, gdy jest przyjmowany przez dłuższy czas. [20]

Siarczan glukozaminy prawie zawsze pochodzi od skorupiaków, więc jeśli masz skorupiaki alergia, możesz wziąć pod uwagę suplementy chlorowodorku glukozaminy (HCL) zamiast. Zawsze czytaj etykiety produktów, aby sprawdzić składniki i ostrzeżenia. Podczas gdy siarczan glukozaminy znajduje się w centrum większości badań podkreślających zalety glukozaminy, chlorowodorek glukozaminy zapewnia podobne korzyści dla zdrowia stawów i może być alternatywą dla osób poszukujących glukozaminy bez skorupiaków. [21]

# 9 Czarny Cohosh dla wsparcia hormonalnego

Czarny cohosh powstaje z korzeni północnoamerykańskiej czarnej rośliny Cohosh i jest jednym z najlepiej zbadanych suplementów wspomagających w okresie menopauzy [22] Czarne suplementy Cohosh często są przyjmowane w celu wspomagania równowagi hormonalnej i pomagają w problemach związanych z menopauzą, takich jak uderzenia gorąca, wsparcie nastroju, problemy ze snem, problemy sercowe, nocne poty i zdrowie seksualne. [23]

Podczas gdy to "kobiece ziele" jest najczęściej brane w celu ułatwienia przejścia do menopauzy, może również pomóc w promowaniu równowagi hormonalnej podczas cyklu menstruacyjnego [23] Jeśli zażywasz jakiekolwiek leki na receptę, w tym antykoncepcję, pamiętaj, aby skonsultować się z lekarzem przed podjęciem czarny cohosh i zawsze postępuj zgodnie ze wskazówkami na etykiecie produktu.

Bonus: multiwitaminy dla kobiet

Nie zawsze możliwe jest konsekwentne zaspokojenie potrzeb żywieniowych poprzez samą żywność, więc wypełnij swoje luki odżywcze, biorąc multiwitamina wykonana z prawdziwych składników żywności.

Swanson„s Codzienna codzienna dieta "Real Food Multi" obejmuje także zioło adaptogenne ashwagandha aby walczyć z codziennymi skutkami naprężenieplus koncentrat żurawiny i ekstrakt z kurkumy wraz z szeregiem niezbędnych witamin i minerałów dla kobiet, z których wiele jest wymienionych na powyższej liście.

Jeśli zdecydujesz się na multiwitaminę, przeczytaj uważnie etykietę przed podjęciem dodatkowych witamin i suplementów tylko po to, aby upewnić się, że nie dostajesz więcej konkretnego składnika odżywczego, niż potrzebujesz.

Zdrowie i wellness w każdym wieku

Nauczenie się, co możesz teraz zrobić, aby zachować zdrowie i szczęście w każdym wieku, to świetny pierwszy krok. Ponieważ czytasz ten artykuł, oznacza to, że jesteś mądry w kwestii odżywiania, ucząc się, czego potrzebuje twoje ciało w miarę starzenia się. Prawidłowe odżywianie odgrywa ogromną rolę w Twojej podróży wellness i cieszymy się, że możemy ją zabrać ze sobą.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Przypisy i referencje

  1. Koenzym Q10: Niezbędny składnik odżywczy. US National Library of Medicine.(Dostęp 03/20/2018) [] [] [] [] []
  2. CoQ10: Jakie są korzyści zdrowotne serca? Cleveland HeartLab (Dostęp do 03/20/2018) [] [] [] []
  3. Zastosowanie kurkumy i skuteczność: WebMD. (Dostęp do 11/16/2017) [] []
  4. Terapia ról kurkuminy: wnioski wyciągnięte z badań klinicznych. (Dostęp 2/21/2018) []
  5. Wspomaganie pamięci i mózgu Amyloidalne i Tau Efekt biologicznie dostępnej postaci kurkuminy u dorosłych bez otępienia: podwójnie ślepa, kontrolowana placebo 18-miesięczna próba. The American Journal of Geriatric Psychiatry. (Dostęp 14.02.2018)[]
  6. Co powoduje utratę kości? MedlinePlus. (Accessed 07/11/2018) [] [] []
  7. Starzenie się zmian w kościach - mięśniach - stawach. MedlinePlus. (Dostęp 07.11.2018)[] []
  8. Wapń i witamina D: Ważne w każdym wieku. Narodowy Instytut Zdrowia. (Accessed 07/11/2018) [] []
  9. Wpływ witaminy D na wchłanianie wapnia u starszych kobiet. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. (Accessed 07/11/2018) []
  10. Arkusz informacyjny witaminy D dla pracowników służby zdrowia. Narodowy Instytut Zdrowia. (Accessed 07/11/2018) [] []
  11. Niedobór witaminy D rośnie w USA, wynika z badań. Amerykański naukowiec. (Accessed 07/11/2018) []
  12. Anderson, David. (2017). Czas na zmianę wytycznych dotyczących witaminy D? William Reed Business Media.(Dostęp 3/7/2018) []
  13. Arkusz informacyjny dotyczący Magnesium dla pracowników służby zdrowia. Narodowy Instytut Zdrowia. (Accessed 07/11/2018) [] [] []
  14. Magnesium i mózg: oryginalna pigułka na chłód. Psychologia dzisiaj. (Accessed 07/11/2018) []
  15. Suplementacja Omega-3 może zaoszczędzić 12,6 miliarda euro rocznie na wydatkach na chorobę serca. NutraIngredients. (Accessed 07/11/2018) []
  16. 17 Oparte na nauce zalety kwasów tłuszczowych Omega-3. Healthline. (Accessed 07/12/2018) [] [] [] [] [] []
  17. Dlaczego kompleks witaminy B jest ważny i skąd go mam? Healthline. (Accessed 07/12/2018) []
  18. Dodatki do podjęcia 50, 60 i 70 lat. AARP. (Accessed 07/12/2018) []
  19. Arkusz informacyjny witaminy B12 dla pracowników służby zdrowia. Narodowy Instytut Zdrowia. (Accessed 07/12/2018) []
  20. Siarczan glukozaminy. MedlinePlus.(Dostęp 04/05/2018) []
  21. Chlorowodorek glukozaminy. MedlinePlus. (Dostęp do 04/09/2018) []
  22. 11 suplementów na menopauzę. WebMD. (Accessed 07/12/2018) []
  23. Black Cohosh. WebMD. (Accessed 07/12/2018) [] []

Zostaw odpowiedź

Menu główne

Preferencje

  • Waluta
  • Język
  • Kraj dostawy
Menu główne

Witryny międzynarodowe