Efekty uboczne CoQ10

Czas czytania: 7 minuty
Efekty uboczne CoQ10

Uczenie się o suplementach, które bierzesz, jest mądre. To, co wkładasz w swoje ciało, ma wpływ na twoje zdrowie na wiele sposobów! Niektóre suplementy diety, w tym CoQ10, mogą z dumą zawierać roszczenia do wielu potencjalnych korzyści. Ale nadal dobrze jest przyjrzeć się bliżej i dowiedzieć się, co zawiera suplementy diety, jak wybierać suplementy jakościowe i czy występują potencjalne skutki uboczne lub interakcje między suplementami a lekami, gdy są one przyjmowane razem.

W przypadku CoQ10 potencjalne korzyści zwykle znacznie przewyższają potencjalne łagodne skutki uboczne i należy pamiętać o kilku możliwych interakcjach.

Korzyści z Infographic CoQ10

Co to jest CoQ10?

Koenzym Q10 występuje naturalnie w wielu żywych organizmach, w tym w roślinach, bakteriach, zwierzętach, a nawet w ludziach. Jest oficjalnie klasyfikowany jako przeciwutleniacz, ale nasze komórki wykorzystują go do produkcji trójfosforanu adenozyny (ATP), który pomaga zapewnić komórkom energię i witalność dla zdrowego wzrostu i utrzymania. [1] Ponieważ CoQ10 jest niezbędny, często jest uważany za składnik witaminopodobny, ale nasze organizmy wytwarzają je w sposób naturalny, więc nie są klasyfikowane jako witaminy.

Ale to, że robimy coś CoQ10, nie oznacza, że robimy wystarczająco dużo dla optymalnego zdrowia. W miarę starzenia się nasza naturalna produkcja CoQ10 zaczyna spadać. [2] Wciąż robimy to, gdy się starzejemy, po prostu nie tak dużo, a to może powodować pewne problemy zdrowotne. Istnieją również leki i inne czynniki, które mogą wpływać na ilość wytwarzanego przez nasz organizm CoQ10. Żywność bogata w CoQ10 i Suplementy CoQ10 może pomóc utrzymać poziom tej istotnej koenzymu i promować dobre samopoczucie.

Do czego służy CoQ10?

CoQ10 promuje zdrowie na poziomie komórkowym, wspierając energię komórkową i pracując ciężko jako przeciwutleniacz do walki z wolnymi rodnikami i uszkodzeniami z powodu oksydacji naprężenie. Może również pomagać w promowaniu zdrowego serca i układu nerwowego oraz wspierać siłę mięśni i sprawność fizyczną. [3]

Niedobory CoQ10 są powiązane z innymi niedoborami żywieniowymi, a także z defektami genetycznymi, chorobami przewlekłymi i problemami mitochondrialnymi. [2] Niskie poziomy CoQ10 mogą również być efektem ubocznym leczenia statynami. [4]

Zastosowania CoQ10 i korzyści CoQ10

CoQ10 dla układu sercowo-naczyniowego

CoQ10 może mieć "znaczące działanie ochronne na układ sercowo-naczyniowy". [5] Może również zapewniać dodatkowe wsparcie osobom przyjmującym statyny, zmniejszając efekty uboczne związane ze statynami i pozwalając osobom, które potrzebują statyn, na ich konsekwentne przyjmowanie. [5] CoQ10 wspiera ogólny stan zdrowia serca w wielu ważnych obszarach.[5]

CoQ10 dla zdrowia układu nerwowego

Wczesne badania sugerują, że wysokie dawki CoQ10 mogą być korzystne dla osób zainteresowanych zdrowiem układu nerwowego i poruszaniem się ciała.[3] CoQ10 może wpływać na autonomiczną aktywność nerwową u zdrowych osób. [6] Autonomiczny układ nerwowy reguluje niektóre bardzo ważne, mimowolne funkcje organizmu, w tym serce, mięśnie gładkie, mięśnie jelitowe i gruczoły. [7]

CoQ10 i zdrowe mięśnie

Mięśnie szkieletowe potrzebują CoQ10 do energii, wzrostu i naprawy. [8] I wielu lekarzy zaleca Suplementy CoQ10 dla osób przyjmujących leki, które mogą powodować objawy mięśniowe.[8] CoQ10 może pomóc złagodzić osłabienie i inne obawy dotyczące mięśni związane z przyjmowaniem statyn, ponieważ te objawy mogą być związane z wywołanym przez statyny niedoborem CoQ10.[8] Statyny mogą blokować zdolność organizmu do produkcji CoQ10.[8]

CoQ10 i wydajność fizyczna

Koenzym Q10 odgrywa ważną rolę w produkcji energii, co czyni go kandydatem do badań sprawności fizycznej, ale jury nadal nie ma potwierdzonych korzyści. Jedno z badań sugeruje, że CoQ10 może zwiększać wytrzymałość podczas ćwiczeń, pomagając zdrowym osobom (zarówno przeszkolonym, jak i nieprzeszkolonym) ćwiczyć przez dłuższy czas. [9] Jednak inne badania dotyczące CoQ10 i sprawności fizycznej przyniosły mieszane wyniki.[3]

Niektóre z mniej zbadanych zastosowań CoQ10 obejmują kontrolę wagi, zdrowie skóry i zdrowie reprodukcyjne.

Kup CoQ10 na zdrowie serca i energię komórkową.

CoQ10 Dawkowanie

Nie ma ustalonego dziennego spożycia CoQ10, ale typowa dzienna dawka wynosi 100 mg do 200 mg na dzień. [10] W badaniach stosowano dawki od 50 mg do 1 200 mg na dobę, a nawet do 3000 mg na dobę w niektórych przypadkach, zwykle podzielonych na kilka dawek w ciągu dnia. [8], [10] Oto kilka dawek CoQ10 stosowanych w badaniach dla poszczególnych obszarów zdrowia.

Niedobór CoQ10- 150 mg do 2400 mg na dzień. [11]

Wsparcie mitochondrialne- 150 mg do 160 mg na dzień lub 2 mg na każdy kg masy ciała na dzień. W niektórych przypadkach dawki można stopniowo zwiększać do 3000 mg na dobę. [11]

Zdrowe serce- 100 mg dziennie przez okres do 4 miesięcy lub 2 mg na kg masy ciała dziennie przez okres do jednego roku. [11]

Wsparcie nerwów- 400 mg na dzień przez 12 tygodni. [11]

Wsparcie mięśni- 100 mg dziennie przez 3 miesiące. [11]

CoQ10 najlepiej przyjmować podczas posiłku lub obok suplementu na bazie oleju, np Olej z kryla lub olej kokosowy, ponieważ jest rozpuszczalny w tłuszczach. Obecność tłuszczu pomoże twojemu ciału złamać CoQ10 w dół, aby go wchłonąć. [5] Zawsze postępuj zgodnie z instrukcją użycia dostarczonej suplementu i skonsultuj się z lekarzem, jeśli zamierzasz przekroczyć zalecaną dawkę.

Czy Coq10 jest bezpieczny?

CoQ10 ma znakomite wyniki w zakresie bezpieczeństwa, podjęte zgodnie z zaleceniami. [8] Jest uważane za "prawdopodobnie bezpieczne" dla większości dorosłych i "prawdopodobnie bezpieczne" dla dzieci przyjmowanych doustnie, ale nigdy nie należy podawać CoQ10 dziecku bez uprzedniej konsultacji z lekarzem dziecka.[11] Ponadto nie należy przyjmować CoQ10 podczas ciąży lub karmienia piersią, chyba że zaleci to lekarz.

Jeśli zażywasz leki lub jesteś w trakcie leczenia w przypadku jakichkolwiek problemów zdrowotnych, zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem nowego suplementu. CoQ10 jest ogólnie dobrze tolerowany, ale istnieją pewne potencjalne skutki uboczne i interakcje. [11]

Kup CoQ10 na zdrowie serca i energię komórkową.

Jakie są potencjalne efekty uboczne CoQ10?

Zapis bezpieczeństwa CoQ10 czyni go doskonałym wyborem dla wspierania zdrowia i dobrego samopoczucia dla tych, którzy tego potrzebują; jednak, jak w przypadku każdego suplementu, niektóre osobniki doświadczają efektów ubocznych suplementacji CoQ10. Skutki uboczne CoQ10 są rzadkie i zazwyczaj łagodne. Mogą to być biegunka, nudności i zgaga. [10] Zdarzały się również przypadki przyjmowania 100 mg lub więcej CoQ10 na dobę u osób, które doświadczają zmian nastroju lub dobrego stanu trawiennego. [12]

CoQ10 Uzupełnij efekty uboczne

CoQ10 w Swanson Suplementy zdrowotne to całkowicie naturalny izomer trans otrzymany z fermentacji drożdżowej. Suplementy zapewniają bardziej skoncentrowaną postać koenzymu niż to, co można znaleźć w większości źródeł żywności CoQ10 Suplementy CoQ10i rzadko powodują problemy. Ale jak wspomniano powyżej, pojawiły się rzadkie, łagodne skutki uboczne z CoQ10. Jeśli obawiasz się skutków ubocznych suplementacji CoQ10, najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, zwłaszcza jeśli bierzesz leki na receptę, ponieważ istnieją potencjalne interakcje. Niektóre typowe interakcje wymieniono poniżej.

Interakcje leków CoQ10

Poniżej zamieściliśmy kilka typowych interakcji z lekami, ale poinformuj lekarza o wszystkich przyjmowanych suplementach i omów wszelkie ewentualne interakcje między twoimi suplementami a innymi przyjmowanymi lekami lub leczeniami, które przyjmujesz.

Ciśnienie krwi

CoQ10 może nasilać działanie niektórych leków stosowanych w obniżaniu ciśnienia krwi. [11]

Palenie

Palenie papierosów wyczerpuje twoje ciało z przechowywanego CoQ10. [11]

Chirurgia

CoQ10 może zakłócać kontrolę ciśnienia krwi zarówno podczas zabiegu, jak i po nim, więc przestań go brać co najmniej dwa tygodnie przed zabiegiem chirurgicznym. [11]

Rozcieńczacze do krwi

CoQ10 może zmniejszać skuteczność leków przeciwzakrzepowych. Jeśli zażywasz rozcieńczalnik krwi, porozmawiaj ze swoim lekarzem przed zażyciem CoQ10. [3]

Niektóre często przepisywane leki mogą zmniejszać stężenie CoQ10 w organizmie, w tym klonidynę, gliburyd, hydrochlorotiazyd, nortryptylinę, doksepinę, glipizyd i beta-blokery. [8]

Suplementy CoQ10

Istnieją dwie formy suplementów CoQ10: ubichinon i ubichinol. Ubichinol jest aktywną formą CoQ10, a twoje ciało przekształca ubichinon w ubichinol. Oba są świetnymi opcjami, ale niektórzy eksperci medyczni twierdzą, że młodsi ludzie mogą czerpać więcej korzyści z ubichinonu, a starsi ludzie mogą czerpać więcej korzyści z ubichinolu. [5]

Suplementy diety Swanson CoQ10

Swanson Ultra CoQ10 (200 mg CoQ10): SwansonSuplement ubichinonowy CoQ10 200 mg wytwarza w organizmie trójfosforan adenozyny (ATP), który wytwarza energię i wspomaga działanie układu krążenia.

Swanson Ultra CoQ10 100 (100 mg CoQ10): Dostarcza 100 mg Swanson Ultra CoQ10 jako ubichinon na softgel promujący układ sercowo-naczyniowy i wspierający produkcję ATP w ciele.

Swanson Ultra Ubiquinol (100 mg CoQ10): Ubichinol o jakości farmaceutycznej w pierwszej stabilizowanej bio-identycznej uzupełniającej formie ubichinolu CoQ10, takiej samej postaci jak 90% CoQ10 przechowywanego w organizmie. Ten suplement osiąga wyższe poziomy krążącego CoQ10 w krwiobiegu dzięki zaledwie ułamkowi dawki i sprzyja zdrowemu funkcjonowaniu serca. Ten dodatek jest również dostępny w mniejszej butelce, patrz Swanson Ultra Ubiquinol (100 mg CoQ10, 60 jednostek)

Swanson Ultra Ubiquinol - Maximum Strength (200 mg CoQ10): Kolejna generacja suplementacji CoQ10 ™! Ta biodostępna postać CoQ10 jest gotowa do natychmiastowego wykorzystania przez twoje ciało i osiąga wyższe poziomy krążącego CoQ10 w krwioobiegu z zaledwie ułamkiem dawki.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Przypisy i referencje

  1. Koenzym Q10 (CoQ10): dogłębny. Narodowy Instytut Zdrowia. (Dostęp 1/5/2018) []
  2. Koenzym Q10: Niezbędny składnik odżywczy. US National Library of Medicine. (Dostęp do 03/20/2018) [] []
  3. Koenzym Q10. Klinika Mayo. (Dostęp 1/5/2018) [] [] [] []
  4. Koenzym Q10 (CoQ10): dogłębny. Narodowy Instytut Zdrowia.(Dostęp 1/5/2018) []
  5. CoQ10: Jakie są korzyści zdrowotne serca? Cleveland HeartLab (Dostęp do 03/20/2018) [] [] [] [] []
  6. Wpływ CoQ10 na autonomiczną aktywność nerwową i metabolizm energetyczny podczas ćwiczeń u zdrowych osób. PubMed. (Dostęp do 03/20/2018) []
  7. Medyczna definicja autonomicznego układu nerwowego. MedicineNet.com (Dostęp do 03/20/2018) []
  8. Suplement CoQ10. Jak działają rzeczy. (Dostęp do 03/20/2018) [] [] [] [] [] [] []
  9. Wpływ ostrej i 14-dniowej suplementacji koenzymem Q10 na sprawność fizyczną u osób przeszkolonych i nieprzeszkolonych. US National Library of Medicine. (Dostęp do 03/20/2018) []
  10. Koenzym Q10: CoQ10. WebMD. (Dostęp do 03/20/2018) [] [] []
  11. Przegląd koenzymu Q10, zastosowania, działania niepożądane, interakcje, dawkowanie. WebMD. (Dostęp do 03/20/2018) [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  12. Koenzym Q10 - Omówienie tematu. WebMD. (Dostęp do 03/20/2018) []

Zostaw odpowiedź

Menu główne

Preferencje

  • Waluta
  • Język
  • Kraj dostawy
Menu główne

Witryny międzynarodowe